Czerwiec 2019

AKTUALNOŚCI
Zakończenie roku szkolnego 2018/2019
2019-06-22

19 czerwca o godzinie 9.00 odbyła się uroczysta akademia z okazji zakończenia roku szkolnego oraz pożegnania klasy szóstej.

Całą część artystyczną przygotowała klasa szósta oraz wybrani uczniowie klasy piątej pod opieką Pani Iwony Nosal. Nie zabrakło śmiechu oraz łez wzruszenia. Przy rytmach znanych piosenek oraz mistrzowskiemu odegraniu swoich ról, uczniowie pokazali jak wyglądały lekcje oraz nauczyciele z ich "perspektywy".

Po przedstawieniu Pani Dyrektor podziękowała absolwentom za przygotowanie ciekawej części artystycznej, a następnie rozdała nagrody, dyplomy i świadectwa z wyróżnieniem, na które zapracowali najbardziej ambitni uczniowie naszej szkoły. Po akademii wszyscy udali się do swoich sal, aby otrzymać świadectwa, pożegnać się wychowawcami i rozpocząć wakacje.

kl_6_400

Weronika Anioł

Egzamin na kartę rowerową
2019-06-14

W dniu 13.06.2019 r. uczniowie z kl. IV i V przystąpili do egzaminu na kartę rowerową.

Przyszli rowerzyści musieli zdać wcześniej egzamin teoretyczny, do którego przygotowywali się na technice, wykazując się wiedzą z zakresu zasad ruchu drogowego. Kolejnym etapem by uzyskać kartę rowerową był egzamin praktyczny. Wszystkie te czynności uczniowie wykonywali w obecności p. Anny Skurzok-Pietruszewskiej i pod czujnym okiem funkcjonariusza Komisariatu Policji w Pyskowicach st. asp. Grzegorza Kacana.

Jak się okazało dzieci były doskonale przygotowane do egzaminu i zdały go pozytywnie!🙂

Gratulujemy! Bezpiecznego korzystania z dróg publicznych

karta_400

Anna Skurzok-Pietruszewska

Dzień Matki i Ojca
2019-06-13

11 czerwca, w przedszkolu obchodzono Dzień Matki i Dzień Ojca.

Program na tę uroczystość przygotowali nasi najmłodsi uczniowie, trzy-, cztero-, pięcio- i sześciolatki. Wszyscy chętnie i z uśmiechem na buzi recytowali swoim mamusiom i tatusiom piękne wierszyki i zaśpiewali kilka piosenek. Po występach rodzice zostali obdarowani drobnymi upominkami, a następnie zaproszeni na słodki poczęstunek.

dzien_matki_400

Danuta Domin

Akcja Góra Grosza zakończona
2019-06-13

Trwająca od końca listopada wielka akcja zbierania monet pod nazwą Góra Grosza, została zakończona 2 stycznia 2019 roku. W tej akcji nasza szkoła bierze udział prawie od samego początku, czyli prawie od 19 lat. Drobniaki, wrzucane co roku przez naszych uczniów, zapoczątkowały wielkie reformy pomocy społecznej w Polsce. Dzięki tej akcji, organizowanej przez Towarzystwo Nasz Dom, zostały doposażone małe domy dla dzieci, czyli miejsca podobne do domów rodzin wielodzietnych, gdzie dzieci znajdują schronienie i mogą się rozwijać pod opieką wychowawców. Góra Grosza to także zakup rzeczy codziennego użytku i przedmiotów dla dzieci, wsparcie w remontach, a także pomoc specjalistyczna dla dzieci i ich rodzin.
W IMIENIU FUNDACJI I DZIECI, KTÓRYM POMAGAMY, DZIĘKUJEMY ZA KAŻDY GROSZ.
W naszej szkole akcja Góra grosza wiąże się z rywalizacją , która klasa zbierze największą kwotę.
Wyniki tegorocznej rywalizacji przedstawiają się następująco:

I miejsce – oddział przedszkolny 106 zł i 54 gr
II miejsce – klasa I 104 zł i 3 gr
III miejsce – klasa IV 77 zł i 17 gr
IV miejsce – klasa II 31 zł i 19 gr
V miejsce – klasa V 23 zł i 73 gr
VI miejsce – klasa VI 22 zł i 87 gr

W imieniu Towarzystwa Nasz Dom i dzieci serdecznie dziękujemy za wsparcie finansowe i zachęcamy do udziału w Akcji Góra Grosza za rok

gra_grosza_400

Danuta Domin

Wspomnienia z 3-dniowej wycieczki
2019-06-08

Wspomnienia z 3-dniowej wycieczki do Czech i Kotliny Kłodzkiej kl. 4 i 5

Pierwszego dnia - 27 maja  po długiej drodze dojechaliśmy do Skalnego Miasta w Czechach. Było bardzo pięknie. Zobaczyliśmy różne skały o ciekawych kształtach. Widzieliśmy również wodospad i płynęliśmy łódką. Gdy przyjechaliśmy do hotelu mieliśmy czas na rozpakowanie swoich rzeczy.

Następnego dnia pojechaliśmy do Pragi. Zwiedziliśmy Zamek Praski, Stary Pałac Królewski oraz szliśmy Złotą Uliczką. Po przerwie na obiad mieliśmy okazję przejść po słynnym Moście Karola a na koniec dnia mogliśmy podziwiać rynek Starego Miasta z Orlojem.

Ostatniego dnia, spakowani, pojechaliśmy do Kopalni Złota - „Sztolnia Gertruda”. Tam pani przewodnik zaprowadziła nas na Chodnik Śmierci gdzie spotkaliśmy gnoma. Zobaczyliśmy także piękny podziemny wodospad w Sztolni Czarnej. Po wyjściu z kopalni trafiliśmy do Średniowiecznej Osady Górniczej, przeszliśmy z przewodnikiem ścieżkę edukacyjną, a następnie poszliśmy do Labiryntu Strachu, którym przedostaliśmy się do Chaty Kata.

Po tych wszystkich atrakcjach wróciliśmy do naszych domów.