Godziny pracy pedagoga szkolnego w Roku Szkolnym 2018/19
w Szkole Podstawowej w Bycinie
Poniedziałek |
9.50-10.35 12.45-13.30 13.40-14.25 |
Środa |
9.50-10.35 |
Pedagog szkolny – mgr Elżbieta Kagan
Godziny pracy logopedy szkolnego w Roku Szkolnym 2018/19
w Szkole Podstawowej w Bycinie
Poniedziałek |
13.40-14.25 |
Środa |
12.45-13.30 13.40-14.25 |
Logopeda szkolny – mgr Weronika Anioł
ZASADY I ORGANIZACJA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Obowiązującym uregulowaniem prawnym dotyczącym udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach jest rozporządzenie MEN z 30 kwietnia 2013 roku.
Projektowane cele wprowadzonych zmian:
- Oferta pomocy psychologiczno-pedagogicznej "jak najbliżej ucznia", tzn. w środowisku jego nauczania i wychowania - w przedszkolu, szkole, placówce i środowisku rodzinnym (poprzez działania wpierające rodziców).
- Umożliwienie organizowania tej pomocy w sposób uwzględniający specyfikę pracy przedszkola, szkoły, placówki i pozytywnie zweryfikowane w praktyce już wcześniej stosowane w nich rozwiązania organizacyjne.
- Zapewnienie uczniom lepszej opieki poprzez większą elastyczność procedur i zmniejszenie ilości niezbędnej dokumentacji.
Istota pomocy - specjalne potrzeby edukacyjne
Istotą pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom ma być:
- rozpoznawanie i zaspokajanie ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych;
- rozpoznawanie ich indywidualnych możliwości psychofizycznych wynikających ze specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne. Udzielana jest ona uczniom przede wszystkim w trakcie bieżącej pracy z nimi. Udzielają jej nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści, a w szczególności: psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, doradcy zawodowi i terapeuci pedagogiczni.
W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w naszej szkole prowadzone są zajęcia specjalistyczne:
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- zajęcia logopedyczne
- zajęcia rozwijające uzdolnienia
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze.
ORTOGRAFFITI z Bratkiem dla klas I-III
ORTOGRAFFITI z Bratkiem to kompleksowy program wsparcia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z klas I-III, który integruje działania nauczyciela, ucznia i rodzica w jeden spójny system. Program koncentruje się na dwóch zasadniczych obszarach: praca z dzieckiem i doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela.
ORTOGRAFFITI dla klas IV-VI
ORTOGRAFFITI to seria zeszytów ćwiczeń adresowanych do uczniów klas IV–VI, którzy mają trudności w nauce ortografii lub specyficzne trudności w uczeniu się, objawiające się dysleksją, dysortografią i dysgrafią.
Ten program realizuje pedagog szkolny mgr Elżbieta Kagan oraz dyrektor szkoły mgr Anna Czarny.